Bijna in Laos... - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van margitenhannekeinazie - WaarBenJij.nu Bijna in Laos... - Reisverslag uit Chiang Rai, Thailand van margitenhannekeinazie - WaarBenJij.nu

Bijna in Laos...

Door: Hanneke en Margit

13 Oktober 2005 | Thailand, Chiang Rai

He lieve mensen

We hebben weer een aantal fantastische dagen achter de rug!
Het allerleukste was het zwemmen. En dan niet zomaar zwemmen... maar zwemmen met een olifant! Op de rug van de olifant de rivier in... dus zonder zitje, maar gewoon op zijn rug en enkel zijn oren om je aan vast te houden. Eerst werden we helemaal nat gespetterd door zijn slurf en toen maakten we een duik. De olifant was helemaal verdwenen onder het water en amper nog te voelen met onze voeten! Wauw!!! Dat gevoel is niet te beschrijven. Intens geluk en nog steeds het gevoel dat het niet echt gebeurd kan zijn...
De foto's komen binnenkort op een aparte site!

We hebben een aantal dagen doorgebracht in Pai, een klein dorp hoog in het noorden van Thailand. De sfeer beviel ons meteen... niet al die tuk-tuk chaufeur's (een soort taxi's) en mensen die je aanspreken... heel veel rust en weinig toeristen. Heerlijk dus! We hebben brommertjes gehuurd en de omgeving verkend. Wat een ontzettend leuke manier dat op een brommer te doen. Ryan (een Canadees die we ontmoet hebben in de bus) heeft ons even de juiste knopjes gewezen en toen zijn we op pas gegaan. Waterval bezocht, hotsprings en een tempel. Je ziet hier heel erg veel verwoestte gebieden, aangezien hier eind september een tweede overstroming is geweest. Alle Guesthouses aan het water zijn verwoest en de wegen en bruggen zijn weggevaagd. Gelukkig gaat iedereen heel snel weer verder met zijn leven en wordt alles zo snel mogelijk weer in oude staat herstelt. Maar het is wel heftig om te zien hoe hele dorpjes verdwenen zijn en de rivier een spoor van bomen, stenen en modder achterlaat.

Na Pai verder na Mae Hong Son. In de bus alweer leuke mensen ontmoet. Twee meiden uit Zwitserland. We zijn samen op zoek gegaan naar een guesthouse. Erg gezellig. Snel onze spullen neergelegd in de kamers en op naar de berg met tempel opm daar de zonsondergang te zien. Vele trappen verder... zucht.... kwamen we bij de tempel aan. Maar het was zeker de moeite waard. Wauw... de zon die in de bergen zakt en alles voorziet van een rode gloed! Een moment van rust....

De tweede dag in MHS op trekking gegaan, of beter gezegd een sightseeing tour. Met z'n tweeen, een gids (Thee) en een chauffeur. Erg luxe dus. Eerst naar een Fish Cave (met heilige vissen (waar mensen toch allemaal in geloven...), daarna een waterval. Erg mooi, vooral omdat we tegen het einde van het regenseizoen aanzitten (alhoewel we geen regen hebben en alleen maar zon zien. Heerlijk!!) en er dus een stortvloed van water van de rotsen afkomt. We hadden beiden zin om te zwemmen, maar dat mocht jammergenoeg niet. Maar er komen nog genoeg watervallen!
Na de waterval naar het Zwisterland van MHS. Een meer omgeven door sparren en een totaal andere sfeer! Heel raar. Bij het meer ligt een Shan village (een bepaalde stam) waar ze koffie verbouwen. en wat voor koffie! De koffie die je normaal koopt bij speciale winkels in Nederland hebbe we direct van de boom gedronken, diezelfde ochtend geplukt. Heel bizar!
Het volgende dorpje was het dorpje van onze gids, een Chinees vluchtelingenkamp met soldaten uit China en hun gezinnen. De moeder van Thee maakte een heerlijke lunch voor ons klaar. Het eten is echt heerlijk hier!!!
Daarna op pad met Thee, 3 uur lopen door de 'jungle' van MHS. Thee leek eerst nog een beetje stug, maar dat bleek niet zo te zijn, want onder het wandelen barstte ie los en heeft ie ons heel erg veel verteld over China, Thailand en de omgeving. Superinteressant en we hebben veel gelachen! Erg leuk dus.
het lopen viel erg mee, waarschijnlijk omdat we al behoorlijk getraind zijn en onze beenspieren al wat gewend zijn. We waren dan ook zo beneden, moe en voldaan!
's Avonds lekker gegeten met de twee Zwitserse meiden. De dag erna weer terug naar Pai, omdat zij ons hadden verteld van het olifantzwemmen en we dat niet wilden missen! Vooral niet aangezien dit ook voor de olifant genieten is en er totaal geen dwang bij speelt!

Nu dus in Chiang Rai en zondag alweer naar Laos. de tijd vliegt! Het volgende land alweer. We zijn erg benieuwd... Hoe zal het zijn?
We hebben besloten om na Laos naar China te gaan! We hebben er heel veel goede verhalen over gehoord en het moet er heel mooi zijn. Er gaan bijna geen mensen naartoe en het is dan ook nog heel onontdekt en dat trekt ons wel!
Jullie horen snel weer van ons
Veel liefs

• 13 Oktober 2005 - 15:52

Frouke:

I envy you.... Wauw, wat is dat gaaf, wanneer gaan we samen? Knuf, Frouke

• 13 Oktober 2005 - 19:34

10 + Kees:

Geweldig wat jullie zien en meemaken.
    Hoe is het om live in een sprookje rond te lopen?
    Volgende keer gaan we lekker mee!
    Hoe kunnen jullie trouwens koffie drinken bij Thee?
    Groetjes, veél plezier!!!

Oom en Tante.

• 13 Oktober 2005 - 19:34

10 + Kees:

Geweldig wat jullie zien en meemaken.
    Hoe is het om live in een sprookje rond te lopen?
    Volgende keer gaan we lekker mee!
    Hoe kunnen jullie trouwens koffie drinken bij Thee?
    Groetjes, veél plezier!!!

Oom en Tante.

• 14 Oktober 2005 - 06:45

Joyce:

zucht... met olifanten zwemmen, hoe verzinnen jullie het! klinkt allemaal zo gaaf!
    margit bedankt voor de kaart! hij is alleen in 2 stukken aangekomen maar erg leuk! ik ga hem aan de rest doorgeven!
    Veel plezier!!! Kus, joyce

• 14 Oktober 2005 - 11:31

Chrispijn:

Hey meiden, hoop voor jullie dat jullie tijdens deze reis nooit wakker worden uit deze droom! Een en al genieten, plezier en mooie dingen krijgen we te horen. Gaaf!

• 14 Oktober 2005 - 11:51

Sannie:

Ben net terug, uit Roggel en lees jullie reisverslag.
    Niet één, maar drie keer achter elkaar! Het is zó veel, wat jullie aan bijzonderheden te vertellen hebben. Dat kan ik niet in een keer onthouden en bevatten.
    En de foto's!!!!!, of mag ik dat niet verklappen?
    Zo ongelooflijk en mooi.Het geluk straalt van jullie snoeten af.
    En brommer rijden, jullie zijn wel erg ondernemend!We blijven genieten, van
    jullie verslagen en jullie
    blijven genieten van al dat moois. Pas goed op elkaar en een dikke knuffel
    van ons. sawasdee kaa.

• 14 Oktober 2005 - 13:21

Sannie:

Hanneke en Margit
    sawasdee kaa, was natuurlijk bedoeld, als begroeting i.p.v., einde reactie! doeiiiiiiiiiiiiiii

• 14 Oktober 2005 - 15:21

Annelies:

Hoi Margit en Hanneke,
    En ik heb lekker twee springende zalmen gezien in een waterval(letje) in noord Engeland! Dat was dus wat al kan het natuurlijk niet op tegen jullie verhalen! Ik ga nog steeds naar de sportschool voor de conditie om me voor te bereiden en hoop dat Vietnam en Cambodja nog even net zo mooi blijven als wat jullie nu zien!, hier alles prima,
    groetjes,
    Annelies

• 15 Oktober 2005 - 15:22

Yo-yi:

Lieve globetrotters, het ziet er weer eens zeer spannend uit! Ik heb Imre net op het vliegtuig gezet naar Zuid Afrika. Snik... Gelukkig gaat hij niet zo lang. Hebben jullie toevallig meer mooie foto's van apen? Klaas (vriend van Imre) is bezig een website te bouwen, en hij is zeer geïnteresseerd in apenfoto's :) Groetjes, YY

• 16 Oktober 2005 - 09:22

Marieke:

hi ladies, ik heb net een mail gestuurd naar jullie solismail.. die lezen jullie misschien niet maar ik had m'n email niet opgeslagen dus ik kan 'm niet meer naar gmail sturen. hmm volgen jullie het nog?? liefs, hanky panky shanghai, nasi en sate, marieke vd e

• 16 Oktober 2005 - 09:59

Ilse En Ken:

He lieve meiden het is werkelijk geweldig dat jullie het zo top hebben en zoveel zien en meemaken, ik hoop dat jullie al die indrukken onthouden!. Ik volg jullie met veel plezier ik mis alleen meer foto's.
    Nou take care dikke kus ons

• 16 Oktober 2005 - 12:09

Tante San En Mariet:

hallo meiden,
    wij hebben genoten van jullie uitgebreide verslagen. we zien dat jullie het erg naar de zin hebben.veel plezier en we blijven jullie volgen! groetjes vanuit Hoenderloo

• 19 Oktober 2005 - 14:15

Ronald Uit Zaandam:

MMMM, ga nog meer jaloers worden nu ik dit alles lees ;-)

• 21 Oktober 2005 - 11:42

Bernard:

He Hanneke en Margit! Leuk jullie in Huay Xai ontmoet te hebben! Ben vandaag aangekomen in Luang Prabang. Luang Nam Tha en Nong Kiaw waren erg gaaf! Zijn jullie nog in Luang Prabang of ben je vertrokken naar het volgende paradijselijke plekje in Laos? Veel plezier in ieder geval! Groeten, Bernard

• 22 Oktober 2005 - 13:19

Liesbeth:

Wow! Wat klinkt dat allemaal weer gaaf :-) Ben benieuwd naar alle foto's! Zelf eindelijk een beetje geinstalleerd op mn nieuwe kamertje, en VHiVer-bestuur af, maar al weer genoeg vervangende bezigheden gevonden. Druk, druk, druk dus, as usual. Meiden, geniet van Laos en tot t volgende berichtje! x Lies

• 22 Oktober 2005 - 14:09

Cor En Marita:

Toen wij jong waren , was studeren saai. Als ze mij vroeger op zo'n manier hadden laten studeren was ik nu nog niet afgestudeerd vrees ik.
    Geweldig meisjes het geluk om dit te kunnen doen is jullie van harte gegunt.
    Het schrijven van verhalen is jullie overigens wel in de hand gelegd. Het is telkens weer boeiend om de verhalen te lezen.
    Blijf genieten.

• 22 Oktober 2005 - 17:59

Riekie Stevens:

Hoi Hanneke en Margit,
    Ik heb van Sannie het adres van jullie site gekregen en kijk er nu regelmatig op. Te gek wat jullie doen! Dat moeten geweldige ervaringen zijn. Ik ben nu al nieuwsgierig naar jullie volgende belevenis. Groetjes, Riekie en de rest van de familie.

• 26 Oktober 2005 - 12:11

Chrispijn:

Hai daar dames,
    Ondertussen horen we nog steeds fantastische verhalen over de mail en merken dat jullie nog steeds genieten. Jullie wilden ook af en toe over het nieuws hier op de hoogte worden gehouden... kom 't: de herfst is in NL begonnen, maar morgen gewoon weer 19 graden en zonnig, tropische stormen komen en gaan in het caribisch gebied, mexico en florida, grote TV-actie om geld te verzamelen voor slachtoffers van aardbeving in Pakistan en India, Vogelgriep rukt op, maar heeft NL nog niet bereikt (faculteit en overheid nemen wel maatregelen), idols 3 begonnen, Oud-commandant Rode Khmer opgepakt voor moord,Daniel Radcliffe twijfelt over Harry Potter-rol,Zevenduizend kippen dood door brand in Limburg (oirlo), Vogelgriep steekt opnieuw de kop op in midden China,... een greep uit de krant!
    zo zijn jullie ook weer op de hoogte en we hopen snel weer van verdere avonturen van jullie te horen!
    Dikke knuffel.